Valpkurs

Igår kväll var det dags för andra träffen på valkursen. Jag hade träning första gången så jag kunde inte vara med då men igår var jag med. Vi tränade på att Baloo skulle sitta kvar i bilen och inte hoppa ut fören vi sa att han fick och han hade ögonkontakt med oss. När han hoppat ut skulle han sitta ner direkt och stanna kvar där. Det gick faktiskt ganska bra, förutom att han för det mesta vägrade att hoppa ut och vi fick lyfta ut honom. Sen var det lite koppel och inkallningsträning vilket var ganska svårt. Man skulle få hunden till sig när han var på väg åt ett annat håll (vi hade koppel på). Tyvärr fattade inte Baloo riktigt att han fick göra som han ville ett tag utan var mer intresserad av oss eftersom han hade fått köttbullar. Därför var inkallningen lite svår när han hela tiden höll sig bredvid oss.
Men men, han var i alla fall jätt duktig och ännu bättre ska de bli.

Idag åker jag till Östersund =) Jag tar bilen upp själv men sen åker Lillan med mig hem för hon är redan där. På lördagmorgon kl 9 har vi bestämt träff på Körfältet för då är det dags för intervallträning. Känns väldigt väldigt jobbigt men man har ju inte så mycket annat till val. Jag vet nog i alla fall en som inte kommer vara alltför lika glad för träning =)

Om 30 min åker jag min vanliga tur till Lundbergs Bageri och köper mackor till morgonfikat. Jag är faktiskt hungrig!

Kommentarer
Postat av: sanna

kul det låter med valpkurs:)

2008-09-12 @ 13:36:27
URL: http://hundprojekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0