Helgen

Länge sen jag skrev nu känner jag, det har hunnit hända så mycket sen sist så jag orkar nog inte riktigt skriva om allt. Eller jag kan ju berätta vad som hänt men inte särskilt utförligt. Helgen startades i fredags ca halv 2 då jag slutade. Då träffades jag, Nordin och Amanda på stan, jag köpte ett handledskydd. Sen begav vi oss mot museumet för vi skulle besöka Star Wars utställningen. Nordin hade redan varit där men om jag ska säga vad jag tror så tror jag hon även kommer besöka den en tredje gång innan den är över =)

Efter utställningen åkte jag hem käkade pannkaka. Vi hade besök av Miwa, Mange och Emmie också, mysigt men dock skrikigt! När dom åkte gick jag upp och la mig i soffan och kikade på tv, var jätte trött efter veckan eftersom jag inte haft en sekund över för att stanna upp och andas typ. Jag hann nog inte ligga mer än tio minuter innan jag hör någon komma uppför trappen. Drygt tänkte jag men blev positivt överaskad för där kom Alma. Eller hon kom inte själv med tanke på att hon är lite för liten för det. Mamma, Maria och Alma kom upp. Lite mys och skratt med Alma och inget skrik =) hon är i bra ålder nu. När de åkte gick jag än en gång upp och lade mig i soffan, då var kloockan ca 8. Jag lyckades dock inte hålla mig vaken särskilt länge utan somnade hela tiden. När klockan var halv elva gick jag och la mig i sängen.

Lördagen startades med frukost vid nio för tio var det samling. Seriepremiär mot Engelholm. Matchen slutade med vinst för oss med 9-4 riktigt skönt. Senare på kvällen var det segerfika hemma och Santana. Mumma var det verkligen, bullar, snickerskaka, tigerkaka, bärpaj och en smörgåstrårta. Det sistnämnda lämnade jag dock över till de andra.

Söndagen startades vid 10 ungefär när det var dags för frulle och ett låångt samtal till Umeå för pappa. Vi ringde nämligen till killen jag köpte telefonen av. Han hjälpte mig att fixa telefonen igen. När jag ändå höll på uppdaterade jag den till den nyaste versionen innan jag låste upp den och så igen. Det betyder att nu har jag en fungerande telefon igen. Har dock inte orkat starta min andra dator där jag har en del av mina kontakter så jag har inte ett enda nummer på telefonen nu. Dagen fortsatte och jag åkte iväg på samling vid ett. Match denna dag också men nu mot Pixbo som kändes som ett lite tuffare motstånd. De är tippade seriesegrare av alla elitserietränare. Vi lyckades trycka dom på plats och vinna matchen med 6-3, så himla skönt! Så skönt också att de även fölorade mot IKSU med 8-2 dagen innan! Vilken härlig resa de måste varit hem till Göteborg =D

Igår (Måndag) var det dags för valpkurs igen. Baloo var ganska duktig men väldigt yr. Det var ingen träning heller utan vi skulle träna själv. Jag hade planerat att springa från Varvsberget och hem för vi skulle bara löpa ca 30 min A1. Jag ångrade mig dock för jag sprang så mycket under kursen och sen när vi kom hem stannade vi ute och tränade lite. Sprang fram och tillbaka på gräsmattan så jag tog det som min recovering.

Idag är det både träning och valpkurs. Valpkursen börjar 17.30 sen måste jag gå lite tidigare innan den slutar för att hinna upp på min träning som börjar 18.45.

Hmm, tro hur mycket jag skulle ha skrivit om jag skulle gått in på allt lite mer. Som jag skrev i början blev det kanske inte riktigt, alla dagar råkade nog bli lite mycket skrivet om ändå =) hehe aja, när man väl kommer igång så skriver man bara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0