Minnen

Kom precis hem från en timmes promenad med Baloo ute i höstvädret. Det är verkligen tråkigt höstväder ute nu, det blåser och regnar och är geggigt. Vi gick uppe i skogen en sväng förbi stigen som går ovanför pappas gamla hus. Kom ihåg när jag alltid cyklade där förrut när jag skulle mellan mamma och pappa. Kom och tänka på en gång nu när jag och en kompis cyklade där en sommar på väg hem till pappa och vi sjöng en massa om någon glass och chokladsås eller vad det nu var.
Alla tegelstenar som ligger där huller om buller på stigen som det gällde att passa sig för.
I slutet av stigen fortsatte jag uppför berget mot geneskolan där jag gick från att jag började skolan till nian. Nerför och uppför det berget har man gått många, många gånger.

När jag kom upp till skolan märker jag att dom har satt staket precis där jag hade tänkt gå, typiskt så då fick jag gå runt men det gjorde inte så mycket. Jag menar jag var ju redan så pass blöt och fötterna så det kunde inte bli värre. När jag kom upp från skogen stannade jag och kikade ett tag ut över skolgården jag hade när jag gick 0-6:an.Jag märkte att dom har gjort om en hel del men ganska mycket står ändå kvar på sin plats. Det är ju trots allt ganska många år sen jag gick där.

Jag var bara tvungen att fortsätta upp i skogen där vi så många gånger lekt krig och slagits med pinnar, åkt pulka på vintern. Där jag gick och gömde mig när jag absolut inte ville att någon skulle komma i närheten. Mycket tankar som spreds sig i huvudet under denna timmens promenad.

Nu sitter jag mest och väntar på att klockan ska bli 18.35 ungefär då jag ska åka och plocka upp Nordin sen ut till Hampnäs och träffa laget. Vet inte riktigt vad vi ska göra där men det var visst inget märkvärdigt. Jag skulle gissa på att vi tar det istället för träning för att vi har match imorgon. Få lite vila plus att tagga riktigt och få ihop laget lite mer. Men det är bara vad jag tror. Jag kan ju återkomma ikväll eller imorgon och berätta vad kvällen handlade om.

Som sagt, match imorgon mot Dalen. Jag och hela laget tror jag är så grymt revansch (stavning?) sugen både sen Nolia cup finalen då vi förlorade mot dom men även från matcherna i helgen då vi var allt annat än bra.

Nu ska jag virka lite på min mössa =)

Hejdå

Kommentarer
Postat av: emelie

jag får låna bettans ugn såklart ;) Jag vet inte. spela tvspel. leka med hund, äta gott :P

2008-10-03 @ 09:18:25
URL: http://gemig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0