Måndag

Måndagen återkommer som vanligt denna vecka också. Helgen var lika snabbt över, men det har varit en bra helg. Jag ska försöka sammanfatta den lite kort nu hade jag tänkt.

Fredag
Match mot IKSU vilket visade sig skulle bli en riktig nagelbitar match. Efter lite svängiga siffror med mål hit och dit stod vi som vinnare när slutsignalen tjöt. Matchen slutade 5-4 till vår fördel. Helt underbart var det, en riktig kämparinsats från vår sida. När matchen var slut kände vi att kvällen kan inte sluta här så vi begav oss ner till UH för lite segerfika. Det var smaskens och vi lämnade stället efter stängningsdags strax efter 00.00.

Lördag
Dags för julmarknad i staden och vi stod för hamburgarförsäljning. Åkte in vid 12 och träffade Emelie och tog en sväng på stan för att hitta något att klä sig i till kvällen. 14.30 var det dags för mig att grilla burgare, trots att det var kallt ute gick det ganska bra. När vi sålt klart var det bara att packa ihop och köra upp alla grejor till Skyttis och packa in allt i kafeterian. Åkte hem, käkade lite mat, duschade, bytte om, hämtade upp Bettan och åkte iväg till Santana. Där var det partaj och det åktes buss, shotar slank ner och "helan går" hördes nog hela vägen ner till stan. Vi ringde nog runt till alla uteställen i hela stan också för att se om vi kunde få komma in någonstans, det slutade med att vi gick på statt. Tack Hübbi för hjälpen och att vi slapp hamna på Liquid. Det var riktigt skoj där inne och vi dansade som aldrig förr. På något konstigt vis hamnade jag också tillsammans med Emelie och hennes vänner uppe på en scen och sjöng karaoke, vilken låt det var minns jag inte riktigt =/

Söndag
Vaknade vi 11 och var inte direkt i det bästa skicket. Tog mig i alla fall upp ur sängen och iväg till Emelie. Där gjorde vi inte så mycet, det var plugg som stod på schemat men jag såg aldrig till matteboken. Det får bli nästa helg istället =) Vi såg något äckligt dockprogram på tv sen ringde vi efter skjuts, jag lämnade nämligen bilen hemma denna dag. Vi stannade på affären och köpte lite ätbart sen åkte vi till mig och åt mat, kladdkaka, godis och klädde min julgran jag köpte i torsdags. Bild på den kommer senare. Det är den finaste granen jag någonsin sett och inatt sov jag med den tänd =) mysigt att vakna i morse med världens finaste gran lysandes ner vid fotändan.
När jag sedan skulle skjutsa hem Emelie åkte vi på ett litet äventyr i skogen. Pappa hade nämligen tagit en promenad med Baloo och hittat en videofilm på en sten som jag och Emelie bara måste veta vad det var. Tyvärr så hittade vi den inte, det var väldigt mörkt så det kan bero på det.

Nu är det måndag och helgen är över och jobbet börjar igen. Nästa helg väntar Dalen på fredagen sen har jag för mig att vi sa något om utgång med en del av klassen på lördagen. Hmm.. vi får se hur det går.


Kom på en sak som Emelie sa att jag måste berätta. Jag har bott i samma hur i hela mitt liv, dvs snart 20 år. Det var en konstig känsla när jag följde med mamma ner i källaren och vi skulle kolla om vi hade en matta. Hon öppnade en dörr in till pannrummet och det vet jag såklart vad den leder och där har jag varit många gånger. Men sen helt plötsligt dyker en till dörr upp. =S Hon öppnar dörren och där inne hade vi visst ett mattföråd som jag aldrig förr har sett. Jag har aldrig vetat att det varit ett rum där =/ knasigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0