Yran

Torsdag morgon åkte jag och Malin till Östersund för årets Storsjöyra. Vi hade tält och sovsäck med oss och åkte till campingen. När vi kom dit fick vi vänta ganska länge för det var mycket folk som stod före oss i kön. När vi äntligen kom in satte vi upp tältet med hjälp av några snälla tältgrannar =) Vi drog oss sen mot stan för att äta mat. Kvällen tillbringade vi mest på campingen med lite guitar hero och Lasse Berghagen =) När vi drog oss in på området träffade vi Nicke och Ola och umgicks med dom ett tag. Sen sprang vi ihop med Robert, Tomas och Mattias och det var det bästa som kunde hända enligt mig =) vi tillbringade resten av kvällen med dom och åkte med hem till Robert vi fem och nattade där.

Fredagen var seg och vi gjorde inte särskilt mycket. Vi tog bussen in till stan vid 4-5 för att handla mat till kvällens grillning. Vi hämtade också min bil för att slippa ha den ståendes i stan och istället hos Robert. Väl vid bilen såg jag en vit lapp på min ruta vilket visades vara en parkeringsböter på 600 kr. Den kom sådär vid lagom tillfälle. De tycker väl att man inte gör av med tillräckligt pengar under yranhelgen. Vi hämtade i alla fall bilen och tog oss till willys där vi köpte kött och lite annat gott och åkte tillbaka till Robert. Där fick vi sällskap av en hel del andra människor som grillade och partajade tillsammans med oss. Kvällen gick och vi åkte mot stan, kommer inte ihåg när det var men men. Jag, Robert och hans lillasyster Hanna åkte karusell i ösregnet, tur att det var tak. Tyvärr blev vi blöt ändå innan och efter åkturen vilket gjorde att man frös ihjäl resten av kvällen. Vid kvart i två kikade vi på Mustasch och då var jag så trött så jag somnade typ ståendes mot Robert. Även denna kväll/natt/morgon slutade hemma hos Robert tillsammans med Malin och Tomas.

Lördagen var vi ännu segare och tog oss in till stan vid sex då jag och Malin begav oss till campingen och packade ihop tältet som vi tillbringat ungerfär en halv kväll i. Eller inte i men utanför.  Vi bytte i alla fall om där också och trödde in allt i bilen och åkte till Björn och Tina och käkade pizza som Robert och Mattias varit så snälla och varit och köpt. Efter pizzan började partajet på riktigt. Jag drog i mig de två vidrigaste groggarna jag någonsin druckigt. Eller de smakade inte illa egentligen utan det var bara väldigt läskigt. Men nu vet jag i alla fall att 96% sprit hinner dunsta i munnen innan man sväljer den typ. Kändes värre än att tvätta händerna med handsprit och sen i munnen på det också. Knasig känsle må jag säga. Lördagen slutade också hos Robert med en planerad efterfest där jag, Malin, Tomas och Robert bildade. Grejen var ju det att det bara var vi och vi somnade ganska direkt, i alla fall jag =)

Söndagen var den värsta bakisdagen och typiskt att vi skulle köra hem då. Men hemfärden blev senare än vad vi egentligen hade tänkt och vi lämnade Östersund 20.00. Innan det var vi och käkade och lirade biljard :P

Den här helgen var den bästa på väldigt, väldigt länge och jag är jätte glad att jag åkte. Den var verkligen välbehövlig. Jag har fått leva den här helgen, den gav mig mitt liv tillbaka för en stund. Synd bara att söndagen kom och vi blev tvungna att lämna Östersund. Jag saknar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0