Innebandy

Förra fredagen hade vi vår första träningsmatch mot Dalen där vi gick segrande ur matchen med 6 mål mot 3. Det var härligt att slå Dalen och särskilt i första matchen. Inte för att det riktigt gick att jämföra med tempot och hårdheten som kommer komma när serien drar igång. Det blir nog lätt så i de första matchen, det är så mycket annat att tänka på och så.
Igårkväll var det dags för den andra träningsmatchen och då var det IKSU som stod för motståndet. Efter första perioden låg vi under med 5-1 och vi hängde inte alls med. Vi stod fel och tappade markering och gud vet vad. Efter första pausen gick vi in och spelade vårat spel och vann båda de sista perioderna. Matchen slutade alltså 8-7 till oss. Snacka om vändning, jag är  nog inte den enda som är lite förvånad. Visst har det hänt förut att man vänt ett 5-1 underläge men inte mot IKSU och inte vi. Känslan igår de två sista perioderna hoppas jag håller i sig under serien också. Nu vet vi vad vi är kapabla till. Vi vet att vi kan vinna mot vilket lag som helst! =)

Slutpratat om innebandy för denna gång. Just nu sitter jag på jobbet, har inte så jätte mycket att göra. Min hals är värre än vad den var förut. Vet inte om jag nämnde det men jag fick penicillin för streptokocker och har för ett bra tag sen ätit upp allt det men efter det blev de halsonda bara värre. Anledningen kan ju vara att jag tränade hela tiden, vilade bara två dagar efter att jag fått penicillinet. Jag önskar bara att det kunde försvinna nu för jag har inte tid att vara sjuk. Jag vill träna på riktigt, eller det gör jag ju. Jag är ju med på allt och tar ut mig helt men jag känner i kroppen att jag inte orkar riktigt som jag vet att jag gör när jag är frisk. Hatar att vara halvsjuk. Antingen vill jag vara helt frisk eller jättesjuk så jag inte alls kan träna i någon dag och sen bli frisk. Jag vill inte ha det såhär att jag kan träna och det blir inte så mycket värre men inte bättre heller. =/

Nej nu måste jag återgå till arbetet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0